Prevenirea pentru fisuri anale

Nu este intotdeauna posibil sa se previna o fisura anala.

Cu toate acestea, una dintre cele mai bune moduri de a o preveni, de a o impiedica sa se dezvolte, este evitarea constipatiei.
Cele mai bune metode pentru a preveni constipatia si implicit fisura anala sunt prezentate mai jos.

Fibra

Asigurati-va de consumul a suficient de multe fibre. Majoritatea adultilor nu mananca suficiente fibre desi ar trebuii sa consume aproximativ 18 g de fibre pe zi. Puteti creste aportul de fibre consumand aceste alimente:
• fructe
• legume
• orez integrale
• paine integrala
• Seminte
• nuci
• ovaz
Consumul mai multor fibre va mentine miscarile tale intestinale, pentru ca ajuta alimentele sa treaca prin sistemul digestiv mai usor si astfel sa eviti complicatiile pentru fisura anala. Alimentele bogate in fibre fac, de asemenea, sa te simti satul pentru mai mult timp.
Daca aportul de fibre este in crestere, este important ca aceasta crestere sa se produca treptat. O crestere brusca poate da senzatia de balonare.

prevenire-fisura-anala

Fluide

Asigurati-va de consumul multor lichide pentru a evita deshidratarea si cresteti aportul in mod constant. Incercati sa taiati din cantitatea de cofeina, alcool si bauturi acidulate consumate. Aceste masuri vor face scaunul mai moale si va impiedica dezvoltarea pentru fisura anala.

Obiceiurile de toaleta

Niciodata nu ignora nevoia de a merge la toaleta. Ignorarea impulsului poate creste in mod semnificativ sansele de a avea constipatie. Cel mai bine este sa ai scaune de dimineata imediat dupa ce te trezesti, sau la aproximativ 30 de minute dupa micul dejun.
Cand utilizati toaleta, asigurati-va ca aveti suficient timp si intimitate pentru a trece scaunele in mod confortabil. Aceste lucruri vor fi foarte benefice in caz de fisuri anale.

Pastrativa mobil si activ fizic, va reduce considerabil riscul de a avea constipatie si implicit fisuri anale. In mod ideal, faceti cel putin 150 de minute de activitate fizica in fiecare saptamana.
Nu numai ca exercitiile fizice regulate reduc riscul de a deveni constipat, dar de asemenea, te vei simti mai sanatos si va va imbunatati starea de spirit, nivelul de energie si forma fizica generala.